Vi använder kakor (cookies) för att ge dig en bättre upplevelse på webben. Genom att besöka vår webbplats accepterar du vårt användande av kakor.

Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Hej! Vi hjälper dig gärna!

Välkommen att skriva din fråga nedan för att snabbt få svar på vanliga frågor.

Ställ din fråga här

Vi svarar på dina frågor

Öppet alla dagar dygnet runt

Kontakta oss på Facebook

Kundcenter Privat

0771-22 11 22

Kundcenter Företag

0771-33 44 33

Spärrservice

08-411 10 11

En man pratar i mobilen

Kortinlösen via telefonorder

Speciellt för resebranschen kan vi erbjuda kortinlösen via telefonorder. Du kan avsluta både beställning och betalning medan du har kunden kvar i telefon och slipper all den administration som till exempel fakturering innebär.
  • Snabb utbetalning
  • Bättre service med fler betalningsalternativ
  • Tillgång till kunder oavsett var de befinner sig

Så här fungerar kortinlösen via telefonorder

Med telefonorder avses en beställning för vara eller tjänst via telefon. Din kund uppger sitt kortnummer, namn och kortets giltighetsdatum. Eftersom du får uppgifterna per telefon saknas kortkundens underskrift tillsammans med kortnumret och övriga kortuppgifter, vi ställer därför som krav att kortets säkerhetsvärde uppges vid beställningen (tre siffror i signaturpanelen på baksidan av kortet).

Betallänk

Genom din betalväxel (PSP) kan kortkunden erbjudas kortbetalning via betallänk. Du skickaren en betallänk till kortkunden via e-post under samtalet. Kortkunden klickar på betallänken och kommer då till betalväxelns betalsida där kortinformationen anges. Därefter identifierar sig kortkunden med 3D Secure och betalningen bekräftas efter en automatisk kortkontroll (auktorisation) hos Babs.

Fördelen med betallänk är att kortkunden är identifierad samt att kortkunden slipper lämna ut sina kortuppgifter via telefon.

Pris

Här är priserna för våra vanligaste företagstjänster samt erbjudandet bättre affärer.

Prislista (pdf)

Skaffa tjänsten

Via bankkontor

Kontakta ditt bankkontor för att ansluta till tjänsten.

Hitta ditt bankkontor

Via Babs kundservice

Kontakta Babs kundservice på telefonnummer 08-411 10 80 för mer information.



Vanliga frågor och svar

Hur tecknar jag ett inlösenavtal?
Du behöver ta kontakt med ditt lokala Swedbankkontor som hjälper dig med avtalstecknande. Detta gäller även om du inte är kund i Swedbank idag utan endast är intresserad av vårt inlösenavtal.

Hur lång tid tar det att få ett inlösenavtal?
Handläggningstiden är i normalt 5 bankdagar. Det är viktigt att du fyller i all information på avtalet så vi inte behöver begära komplettering. Om du är osäker på hur avtalet ska fyllas i, ta kontakt med Swedbank Babs på 08-411 10 80 eller babs.kundservice@swedbank.se. Om du tecknat avtal för kortinlösen internet så behöver dina uppgifter anmälas till Visa och MasterCard, vilket tar ytterligare 5 bankdagar.

Vad kostar det att ha ett inlösenavtal?
Kontakta ditt lokala Swedbankkontor för att få uppgift om vilket pris vi kan erbjuda dig för just din verksamhet. Är du kund i annan bank kan du även kontakta Babs Kundservice på telefon 08-411 10 80.

Fler frågor och svar

Stäng Skriv ut