Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Vi använder kakor (cookies) för att ge dig en bättre upplevelse på webben. Genom att besöka vår webbplats accepterar du vårt användande av kakor.

Swedbank

Upplyftande läsning för idealister och världsförbättrare

Flera studier har visat att företag med ett syfte utöver att tjäna pengar tenderar att ha högre lönsamhet, lojalare kunder och mer engagerade medarbetare.

Studien ”Project ROI” visade hur företag kan öka sitt aktieägarvärde genom att bli mer ansvarsfulla och hållbara.
Läs artikel

En annan studie från Interaction Associates visade att en bra produkt inte längre är tillräckligt. Konsumenternas val beror i allt högre grad på vad produkten står för, vilket kan förklara varför de företag som uppfattas som mest ansvarsfulla har en 2,5 gånger sannolikhet att växa snabbast.
Läs artikeln

Edelmans ”Good Purpose Study” visade att 73 % av konsumenterna skulle byta varumärke om ett annat varumärke, med jämförbar kvalitet, började verka för en god sak.
Läs artikeln

”The Energy Project” visade att företag med ett syfte utöver att tjäna pengar har 40 % mer engagerade medarbetare. Sådana företag har också medarbetare som är 70 % nöjdare med sitt jobb, och 300 % mer positiva till att stanna kvar.
Läs artikeln

En studie från Cone Communications visar att unga människor har ett ännu större behov av ett meningsfullt jobb. 75 % av millennials säger att de skulle acceptera lägre lön för att arbeta för ett ansvarsfullt företag. Och 88 % säger att jobbet är mer meningsfullt om företaget har en positiv inverkan på samhälle eller miljö.
Läs artikeln

Mycket tyder också på att företag med ett syfte utöver att tjäna pengar är mer innovativa.
Läs artikeln

Så att vilja göra världen lite bättre kan ge mycket mer än ett gott samvete

Stäng Skriv ut