Swedbank är en stabil, lönsam och välkapitaliserad bank och du som kund kan känna dig trygg i din relation till oss. Produkter och tjänster, till exempel inom sparande, lån och betalningar fungerar precis som vanligt.

En stor del av den senaste tidens uppmärksamhet kring banken i media har handlat om misstänkt penningtvätt. Granskande myndigheter utreder frågorna och vi samarbetar med dem både i utredningarna och i vår vardag, för att motverka finansiell brottslighet. Förra året gjorde vi till exempel runt 5 000 anmälningar kring misstänkt penningtvätt i Sverige och Baltikum. Anmälningarna är ett resultat av det omfattande och löpande arbete som görs i banken varje dag i kontakten med våra kunder och där vi hanterar det ansvar vi har enligt lagen om penningtvätt.

Vi har i snart 200 år stöttat hushåll och företag med finansiella råd och lösningar. En stark drivkraft för oss är att möjliggöra för människor, företag och samhället att växa. Det kommer vi fortsätta med.

Läs mer nedan:

Medias rapportering kring misstänkt penningtvätt

Så arbetar vi mot penningtvätt

Har du frågor eller funderingar så finns vi här för dig, dygnet runt. Kontakta oss