Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Swedbank stänger nyteckning av premiepensionsportföljen Momentum

2011-03-11 10:00

Stora kapitalflöden in och ut ur premiepensionsfonder har lett till påfrestningar för vissa fondbolag. Mot bakgrund av det har Swedbank beslutat att stänga sin premiepensionsportfölj Momentum för nyteckning.

– Som den största förvaltaren av premiepensionsportföljer vill vi bidra till ett ansvarsfullt beteende och skapa ett långsiktigt hållbart premiepensionssystem för både spararna och aktörerna. Momentum är en framgångsrik portfölj och ju fler som tecknar sig för den, desto större flöden kommer det att bli. Genom att stänga Momentum för nyteckning så kan vi fortsatt infria vårt förvaltningslöfte till de kunder som har portföljen, säger Håkan Johansson, chef för Investment Center på Swedbank.

Kunder som redan har portföljen Momentum påverkas inte, portföljen finns kvar och förvaltas som tidigare. Swedbank har ytterligare sex premiepensionsportföljer som är fortsatt öppna för nyteckning och ytterligare nya portföljer är under planering.

För ytterligare information:
Håkan Johansson, chef Investment Center, Swedbank, tfn: 08-585 912 53
Anna Sundblad, presschef, Swedbank, tfn: 070-321 39 95

This information was brought to you by Cision http://newsroom.cision.com

Stäng Skriv ut