Den här webbplatsen använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av webbplatsen. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används. Läs mer om cookies och hur du kan stänga av dem

OK
Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Hej! Vi hjälper dig gärna!

Välkommen att skriva din fråga nedan för att snabbt få svar på vanliga frågor.

Ställ din fråga här

Säker identifiering hos Kundcenter

Kvinna och man tittar på en dator på ett kontor

Personlig kod finns i flera varianter, bland annat för telefontjänster. Koderna är personliga och får inte användas av någon annan än dig själv. Förutom personlig kod kan du även identifiera dig med Mobilt BankID.

Den personliga kodens säkerhet

Säkerheten bygger på att du väljer en bra kod och att du skyddar koden. En bra kod ska en annan person inte kunna gissa. Koden ska förvaras på ett säkert sätt, som bara du känner till och att dess samband med tjänsten inte framgår.

Personlig kod och Mobilt BankID för Kundcenter

Vid anslutningstillfället väljer du en femsiffrig kod som du använder för att identifiera dig när du ringer Kundcenter.

Du ansluter dig direkt i internetbanken. Är du ny kund i Swedbank eller vill prata med oss personligen är du välkommen in på närmaste bankkontor.

Din personliga kod kan du byta när som helst i internetbanken eller i självbetjäning:

  • Ring Kundcenter Privat 0771-22 11 22 eller Företag 0771-33 44 33
  • Välj 1# för självbetjäning
  • Välj därefter 92# och byt din kod enligt instruktionsrösten

Även Mobilt BankID skaffar du direkt i internetbanken. Läs mer om Mobilt BankID.
 

Stäng Skriv ut