Den här webbplatsen använder kakor (cookies) för att ge dig en bättre upplevelse av webbplatsen. En del av dessa kakor är tredjepartskakor. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att kakor används. Läs mer om kakor och hur du kan stänga av dem

Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Hej! Vi hjälper dig gärna!

Välkommen att skriva din fråga nedan för att snabbt få svar på vanliga frågor.

Ställ din fråga här

Identifieringsmetoder - Kundcenter

Kvinna med en mobil

Personlig kod finns i flera varianter, bland annat för telefontjänster. Koderna är personliga och får inte användas av någon annan än dig själv. Förutom personlig kod kan du även identifiera dig med Mobilt BankID.

Den personliga kodens säkerhet

Säkerheten bygger på att du väljer en bra kod och att du skyddar koden. En bra kod ska en annan person inte kunna gissa. Koden ska förvaras på ett säkert sätt, som bara du känner till och att dess samband med tjänsten inte framgår.

Personlig kod och Mobilt BankID för Kundcenter

Vid anslutningstillfället väljer du en kod på fem siffror som du sedan använder för att identifiera dig när du ringer Kundcenter.

Du ansluter dig direkt i internetbanken. Är du ny kund i Swedbank eller vill prata med oss personligen är du välkommen in på närmaste bankkontor.

Din personliga kod kan du byta när som helst i internetbanken eller i självbetjäning:

  • Ring Kundcenter Privat 0771-22 11 22 eller Företag 0771-33 44 33
  • Välj 1# för självbetjäning
  • Välj därefter 92# och byt din kod enligt instruktionsrösten

Även Mobilt BankID skaffar du direkt i internetbanken. Läs mer om Mobilt BankID.
 

Stäng Skriv ut