Vi använder kakor (cookies) för att ge dig en bättre upplevelse på webben. Genom att besöka vår webbplats accepterar du vårt användande av kakor.

Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Hej! Vi hjälper dig gärna!

Välkommen att skriva din fråga nedan för att snabbt få svar på vanliga frågor.

Ställ din fråga här

Du kan enkelt beställa Mobilt BankID i Mobilbanken.

Du kan beställa Mobilt BankID direkt i Mobilbanken under Betala & överföra eller under Inställningar. Här väljer vi Inställningar och Hantera tjänster. Nästa steg

Tryck sedan på Beställ Mobilt BankID. I nästa fönster finns en knapp för att ladda ner Mobilt Bank ID säkerhetsapp från App Store eller Google Play (om du inte redan gjort det) och en knapp för att gå vidare med beställningen av Mobilt BankID. Ladda ner och installera appen om du inte redan gjort det och tryck sedan på Beställ Mobilt BankID. Nästa steg

Intyga att du godtar och accepterar villkoren och tryck på Till godkänna. Nästa steg

Här använder du säkerhetsdosan för att godkänna. När du matat in dosans svarskod trycker du på Godkänn. Nästa steg

Här får du en aktiveringskod till BankID säkerhetsapp. Anteckna koden då du kommer behöva den för att aktivera Mobilt BankID. Du får här ännu en chans att ladda ner appen. Klicka på knappen Öppna BankID säkerhetsapp för att aktivera appen. Nästa steg

BankID säkerhetsapp öppnas och du behöver fylla i ditt personnummer och aktiveringskoden som du fick i förra steget. Tryck sedan på Ok. I nästa fönster fyller du i den 6-siffriga säkerhetskod du i fortsättningen vill använda tillsammans med Mobilt BankID. Tryck sedan på Ok. Nästa steg

Nu är Mobilt BankID klart att använda när du använder mobil- och internetbanken. Beställer du Mobilt BankID för första gången skickas ett kodkort till din adress. Du använder en av koderna på kodkortet för att utöka Mobilt BankID. Då får du även möjligheten att godkänna nya mottagare för överföringar och betalningar i mobil- och internetbanken, på samma sätt som med säkerhetsdosan.

1 / 7
Stäng Skriv ut