Vi använder kakor (cookies) för att ge dig en bättre upplevelse på webben. Genom att besöka vår webbplats accepterar du vårt användande av kakor.

Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S
Mobilbanken iPad

Mobilbanken iPad

Mobilbanken iPad

Med mobilbanken i din iPad får du bättre koll. Sköt dina bankärenden när och var du vill. Använd Utgiftskollen så får du en tydlig överblick över dina utgifter.

Se filmen om

Utgiftskollen

1. Ladda ner appen

Ladda ned

Ladda ner appen för iPad:
iPad (Apple Store)

Sök på Swedbank om du är kund i Swedbank och Sparbanken om du är sparbankskund.

2. Öppna appen

Öppna appen

Tryck på ikonen för appen. Följ instruktionerna på skärmen.

3. Logga in

Logga in

Det finns två sätt att logga in: Mobilt BankID och säkerhetsdosa.

Stäng
 

Utgiftskollen i mobilbanken

Stäng

Ladda och köpa i mobilbanken

Ladda och köpa i mobilbanken

Ha bättre koll på ekonomin med mobilbanken iPad

Mobilbanken i din iPad är utformad för att ge dig bästa överblick och kontroll på din ekonomi. Följ och handla med fonder inom Investeringssparkonton (ISK) och se innehaven inom kapitalförsäkringar i realtid, köp fonder och aktier och betala räkningar snabbt och säkert genom att skanna OCR-nummer med kameran. Du kan dessutom beställa Mobilt BankID och Swish direkt i mobilbanken iPad. Nu kan du byta namn på dina konton så blir det enklare att skilja dem åt.

Bläddra vidare och läs mer om alla fördelar med mobilbanken iPad!

Tydlig överblick på startsidan

På startsidan får du snabbt en matig och tydlig överblick av din privatekonomi. Överst till höger hittar du Utgiftskollen och ger dig en översikt över dina utgifter. Du kan se dina konton, lån, aktuella betalningar och överföringar samt det totala värdet av ditt sparande. Och via den enkla bottennavigeringen utför du snabbt de vanligaste banktjänsterna, som till exempel beställa och hantera både Mobilt BankID och Swish via knappen Tjänster.

Smidiga betalningar och överföringar

Sköt räkningar och överföringar på dina villkor i mobilbanken. Betala med den smidiga skannern och ändra eller ta bort en betalning när du vill. e-fakturorna har alla uppgifter ifyllda i förväg. Du behöver bara godkänna betalningen.

Du har samma mottagarlista som i Internetbanken och nu kan du även ställa in ett förvalt konto för dina betalningar och överföringar.

Tips! Nu kan du även anmäla e-fakturor och skanna räkningar med QR-koder.

Låna och räkna

Under Räntor och valutakurser kan du ta del av valutakurser och kolla in aktuella räntor. Du kan även räkna på lån och se din beräknade månadskostnad.

Du kan skicka en intresseanmälan för PrivatlånDirekt på belopp mellan 30 000 och 350 000 kr. Efter din anmälan ringer vi dig och går igenom detaljerna. Vi tar ingen kreditupplysning innan vi har pratat med dig.

Bättre koll med Utgiftskollen

Utgiftskollen i mobilbanken visar dina löpande inkomster och utgifter. Du ser direkt var du lägger mest pengar. Varje utgift är märkt med en ikon för sin kategori. Sedan kan du se hur mycket du spenderar på t.ex. nöjen en viss månad, jämföra med ditt eget genomsnitt och direkt se skillnaden i tydliga diagram om du ökar eller minskar dina utgifter.

Utgiftskollen behöver aktiveras för att fungera och det är enkelt att lägga till konton och kort. Ju mer du använder Utgiftskollens funktioner desto mer får du ut av den.

Läs mer om Utgiftskollen

Spara och placera

I Spara och placera har du alltid koll på ditt samlade innehav. Du kan se hur dina värdepapper, fonder, ISK och Kapitalförsäkringar har utvecklats över tid, vad de är värda idag och snabbt och enkelt handla. Dessutom kan du sätta sparmål och lägga en Trigger/Stop Loss-order.

Spara och placera ger dig också ett bra grepp om marknaden. Du kan skapa favoritlistor för att själv välja vilka värdepapper och fonder du vill hålla koll på och får i realtid följa kursernas utveckling. Dessutom kan du ta del av analyser, nyheter och rekommendationer i vår webb-tv-kanal Swedbank Direkt.

Tips! Teckna aktuella placeringserbjudanden, så som aktieemissioner, premieobligationer, SPAX och Bevis.

Fler fördelar

Det finns mer! Om du behöver kontakta oss finns all information om öppettider, adresser och telefonnummer i appen. Via kartan ser du automater som ligger nära där du befinner dig. Push-notiser håller dig uppdaterad, som vid avvisad betalning, ny e-faktura och aktieanalysbevakningar.

I appen kan du dessutom köpa och ge bort presentkort på Spotify premium och ladda ditt eller någon annans kontantkort för mobil eller bredband.

Pris

Grundpriset för Mobilbanken är 0 kr. Pris för tillvalstjänster tillkommer.

Så använder du appen

Mobilbanken för iPad har flera smarta funktioner som gör det enkelt att sköta dina ärenden direkt från soffan. Här kan du läsa mer om funktionerna.

  • Ekonomisk översikt

  • Utgiftskollen

  • Betala och överföra

  • Spara och placera

  • Låna och räkna

  • Ladda och köpa

De vanligaste frågorna

  1. 1

    Vem kan använda appen?

    Du behöver vara privatperson och ha fyllt 18 år för att använda appen. För att kunna betala räkningar och göra överföringar till andras konton i appen behöver du ha tjänsten internetbetalning.

  2. 2

    Jag vill börja använda Utgiftskollen. Hur kommer jag igång?

    Det enda du behöver göra är att aktivera Utgiftskollen första gången du loggar in i appen. Har du valt alternativet "inte just nu" kan du i efterhand aktivera tjänsten genom att koppla de konton du använder för din vardagsekonomi. Det gör du under Inställningar (kugghjulet) i menyn för Utgiftskollen eller på kontoöversikten för respektive konto.

  3. 3

    Vad gör jag om min dosa skulle spärras/blockeras?

    Om tre felaktiga koder matas in i dosan, spärras/blockeras din dosa av säkerhetsskäl. Texten BLOCKERAD visas och viktigt att du inte försöker trycka på dosans knappar. Dosan kan då bli totalblockerad vilket betyder att den inte kan användas mer, utan måste bytas ut. För att spärrhäva dosan kontakta 0771-97 75 12 eller besöker ett bankkontor.

  4. 4

    Är appen säker?

    För att komma åt dina konton i appen behöver du identifiera dig, precis som du gör på bankkontoret. Det gör du när du loggar in med Mobilt BankID eller säkerhetsdosa. Du är alltid inloggad med en krypterad anslutning när du loggat in med Mobilt BankID eller säkerhetsdosa. Våra säkerhetslösningar består av utvalda delar som skapar det skydd du som kund behöver för att säkert kunna utföra dina bankärenden i mobilen. Vi följer kontinuerligt med i utvecklingen av säkerhetslösningar och utsätter regelbundet våra system för omfattande tester.

  5. 5

    Hur fungerar OCR-skannern?

    När du betalar räkningar trycker du på kameraikonen. Sen skannar du in OCR-numret, belopp och bankgiro- eller plusgironumret genom att sikta med kameran. Kameran i din iPad behöver ha autofokus för att OCR-skannern ska vara tillgänglig och fungera i appen.

  6. 6

    Hur skaffar jag Mobilt BankID?

    1. Ladda ner BankID säkerhetsapp i App Store
    2. Beställ Mobilt BankID i mobilbanken (tryck på Tjänster i menyn nederst på startsidan), i internetbanken eller på bankkontoret
    3. Skapa en säkerhetskod som du använder sen när du använder Mobilt BankID

Behöver du hjälp att komma igång?
Ring oss på 0771-97 75 12

Öppet alla dagar 07-23, med undantag för storhelger.

Mobilbanken

Mobilbanken

ung

Mobilbanken ung

Mobilbanken företag

Mobilbanken företag

Mobilt BankID

Mobilt BankID

Stäng Skriv ut