Vi använder kakor (cookies) för att ge dig en bättre upplevelse på webben. Genom att besöka vår webbplats accepterar du vårt användande av kakor.

Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Prata med oss när du vill! 0771-22 11 22

Personlig service dygnet runt alla dagar i veckan.

Anslut dig i internetbanken

Anslut dig i internetbanken
Du identifierar dig till telefonbanken med din personliga kod.
Beställ personlig kod i internetbanken

Anslut dig på kontor

Anslut dig på kontor

Du identifierar dig till telefonbanken med din personliga kod. Du kan skaffa en personlig kod på ett bankkontor.
Hitta bankkontor

Stäng
 

Få en ekonomisk genomgång

Du får hjälp av våra rådgivare att gå igenom din ekonomi och får förslag på om något kan bli bättre. Det kan vara allt från bolån och försäkringar till sparande och pension. Vi hjälper dig gärna med hela din ekonomi.

Vill du veta mer? Bläddra vidare!

Få hjälp med vardagsärenden

Behöver du hjälp med kortet, vill du ha vägledning i internet- eller mobilbanken eller har du andra frågor om din vardagsekonomi? Hör av dig till oss.

Gör ärenden själv

Snabba ärenden fixar du själv dygnet runt genom att välja 1 Självbetjäning. Du kollar saldo, gör överföringar och laddar kontantkortet till mobilen.

Fler digitala tjänster

Vi har fler smarta digitala tjänster som komplement till telefonen. Bland annat internetbanken, där du betalar räkningar, tecknar försäkringar och ser över dina lån när det passar dig. I mobilbanken gör du många av de ärenden som du normalt gör i internetbanken, direkt i mobilen eller i surfplattan när det passar dig bäst.

Pris

Vår telefontjänst för Privat kostar ingenting. Du betalar till din teleoperatör för uppkoppling och samtalstid. För vissa tjänster betalar du ett pris, till exempel aktiehandel och utlandsbetalningar.

Så här fungerar vår telefontjänst

Via telefon sköter du din ekonomi precis som på bankkontoret. Här kan du läsa mer om hur det fungerar.

  • Vanliga tjänster i självbetjäningen

  • Köp och sälj fonder

De vanligaste frågorna

  1. 1

    Hur många siffror ska jag ha i min personliga kod?

    Fem siffror. Koden ska inte vara för enkel som 12345, 11111 eller bestå av delar av ditt personnummer.

  2. 2

    Jag har glömt min kod, vad gör jag?

    Du skaffar en ny kod i internetbanken, under Tillval – Telefonbanken eller besöker ett av våra bankkontor.


  3. 3

    Hur säkert är det att göra bankärenden via telefon?

    För att våra tjänster via telefon, mobil eller internet ska vara säkra behöver du legitimera dig och i vissa fall skriva under de uppdrag du ger oss. Via telefon legitimerar du dig genom ditt personnummer och din femsiffriga personliga kod.

  4. 4

    Jag har tjänsten snabbsaldo till mobilen och har bytt mobilnummer, vad gör jag?

    Avsluta tjänsten snabbsaldo (72#) som du har kopplat till ditt gamla mobilnummer och anslut tjänsten på nytt till ditt nya mobilnummer.

Vi har fler vägar in till banken

Det finns flera vägar till en enklare kontakt med banken.
Här är olika appar och tjänster som kan göra din vardag enklare.

Mobilbanken

Mobilbanken

Mobilbanken företag

Mobilbanken företag

ung

Mobilbanken ung

internetbanken till textannons

Internetbanken

Mobilt BankID

Mobilt BankID

Mobilbanken för iPad

Mobilbanken iPad

Stäng Skriv ut