Vi använder kakor (cookies) för att ge dig en bättre upplevelse på webben. Genom att besöka vår webbplats accepterar du vårt användande av kakor.

Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Hej! Vi hjälper dig gärna!

Välkommen att skriva din fråga nedan för att snabbt få svar på vanliga frågor.

Ställ din fråga här

Vi svarar på dina frågor

Öppet alla dagar dygnet runt

Kontakta oss på Facebook

Kundcenter Privat

0771-22 11 22

Kundcenter Företag

0771-33 44 33

Spärrservice

08-411 10 11

Ung kvinna med dator

Direktbetalning via internet

Du som är ansluten till internetbanken i Swedbank eller Sparbanken kan handla på nätet utan att uppge ditt kortnummer. Med direktbetalning dras pengarna direkt från ditt konto, enkelt och smidigt.
  • Betalningen sker via internetbanken
  • Du väljer vilket konto betalningen ska ske från
  • Ingen känslig information uppges i samband med köpet

Pris

0 Kr, tjänsten ingår i Internetbanken

Skaffa Direktbetalning

Direktbetalning ingår i internetbanken. Är du inte kund i internetbanken kan du ansluta dig via länken nedan.

Anslut dig till internetbanken



Vanliga frågor och svar

När debiteras mitt konto?

Ditt konto debiteras direkt i samband med att du godkänner ett köp.

Hur ser jag att jag har betalat ett köp med Direktbetalning?
Dina genomförda betalningar redovisas som en transaktion i ditt kontoutdrag med texten: ”DIREKTBETALNING” samt ett referensnummer.

Vad är ”Egen notering”?
När du har gjort ett köp har du möjlighet att skriva en egen notering på 10 tecken som redovisas i ditt kontoutdrag istället för texten ”DIREKTBETALNING”.
OBS, vid användning av egen notering försvinner information om referensnummer.

Fler frågor och svar

Stäng Skriv ut