Vi använder kakor (cookies) för att ge dig en bättre upplevelse på webben. Genom att besöka vår webbplats accepterar du vårt användande av kakor.

Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Hej! Vi hjälper dig gärna!

Välkommen att skriva din fråga nedan för att snabbt få svar på vanliga frågor.

Ställ din fråga här

Spärrservice

Om du förlorat ett kort, säkerhetsdosan eller ditt BankID är det viktigt att omedelbart spärra dessa.

Spärrservice: 08-411 10 11 (dygnet runt)
Från utlandet: +46 8 411 10 11 (dygnet runt)

Du kan också få hjälp på bankkontoret.
Mer om spärr av kort


Byta kod

Så här byter du kod om koden hamnat i orätta händer. 

Säkerhetsdosa

Ring Kundcenter Privat eller kom in på bankkontoret för att få ny kod till säkerhetsdosan..

Personlig service/självbetjäning

Du skaffar ny kod till personlig service/självbetjäning i internetbanken (Tillval/Telefonbanken).

Mobilt BankID

Du kan ändra säkerhetskoden direkt i BankIDappen under inställningar. Klicka på BankIDt med ditt namn och sedan Ändra säkerhetskod.


Tips!

SmartphoneSpara spärrnumren i din telefon så har du dem alltid till hands.

Stäng Skriv ut