Våra tjänster

Våra sociala medier

Varmt välkommen till Swedbanks sida på Facebook, Instagram, LinkedIn och Youtube. Här kan du ta del av vad vi brinner för, hur det är att jobba hos oss och hitta inspiration för din privatekonomi.

Woman standing with digital tablet in office

Facebook

På Facebook guidar vi dig i våra digitala tjänster och du kan ta del av våra event.

Students on a bench looking at the mobile together

Instagram

På Instagram kan du delta i quiz och få inspiration kring din privatekonomi och boende. Här delar vi även med oss kring vad våra kontor och samarbetspartners gör. 

Three colleagues having a meeting in front of a computer

Linkedin

På Linkedin delar vi med oss av våra rapporter och intervjuar våra medarbetare. Hur är det att jobba på Swedbank? Vi delar även med oss av tips till dig som är företagare. 

Students hanging outside school looking at a mobile

TikTok

På bankens TikTok delar vi med oss av våra marknadskampanjer, samarbeten och sponsorskap.

Policy i sociala medier

 

Via vår Kundservice sida kan du få guidning i ditt ärende och svar på dina frågor.

På våra sociala medier tänk på att inte lämna ut personlig information, som personnummer, kontonummer, kortnummer, PIN-kod, lösenord eller annan känslig information på Facebook, Instagram eller LinkedIn då detta inte är våra kanaler kan vi endast svara på allmänna frågor. 

Var uppmärksam på att det du skriver på sidan blir synligt för andra användare och kan röja din status som kund samt vilka produkter och tjänster du använder hos Swedbank eller annan bank. 

Vi skickar aldrig ut meddelanden till dig där vi ber dig att lämna ut personliga uppgifter eller att logga in på internetbanken via en direktlänk. Får du sådant meddelande från någon som uppger sig vara anställd i banken, kontakta oss omedelbart. 

Håll god ton

På våra sociala medier sidor vill vi att man håller en trevlig och saklig ton. Vi kommer att plocka bort kommentarer som är av kränkande karaktär. Användare som bryter mot reglerna kan komma att blockeras. Vi ber dig att respektera FacebookInstagramsLinkedIns och Youtubes regler och svensk lag, särskilt dataskyddsförordningen (GDPR).

Behandling av personuppgifter

Swedbank behandlar dina uppgifter i enlighet med dataskyddslagstiftningen (GDPR). Att använda Facebook, Instagram och LinkedIn innebär i dagsläget att dina personuppgifter kan komma att överföras till tredje land utanför EU/EES-området. Tredje land omfattas inte av GDPR, vilket kan innebära en ökad risk i integritetshänseende, bland annat när det gäller möjligheter för myndigheter i tredje landet att få tillgång till dina personuppgifter och för dina möjligheter att utöva kontroll över personuppgifterna. Swedbank är behjälplig att, så långt det är möjligt, ytterligare informera dig om integritetslagstiftningen och skyddsläget för personuppgifter i tredjelandet.

För information om Swedbanks personuppgiftsbehandling, se Behandling av personuppgifter.

Kommentarer eller meddelanden får inte innehålla:

  • Obehörig publicering av upphovsrättsskyddat material
  • Länkning till sidor som innehåller olagligt material
  • Uppmaningar till brott eller annat som bryter mot svensk lag
  • Hets mot folkgrupp, sexistiska yttranden eller andra trakasserier
  • Olaga våldsskildring eller pornografi
  • Hot, skvaller eller lögner
  • Förtal, personangrepp eller ärekränkande inlägg
  • Svordomar eller obscena ord
  • Kommersiella budskap