Din åsikt är viktig för oss
På Swedbank arbetar vi hela tiden med att förbättra oss för att bli en bättre bank med nöjda kunder. För att kunna göra det behöver vi veta vad du tycker.
Vi kan därför komma att kontakta dig och fråga om du vill delta i våra kundundersökningar. När vi kontaktar dig hoppas vi förstås att du vill delta, men du väljer själv om du vill vara med.
Hur gör vi?
Vi genomför våra kundundersökningar via telefon med hjälp av ett undersökningsföretag och frågorna som ställs är om hur du uppfattar ett möte, våra tjänster eller hur du använder banken.
Vi frågar aldrig om konfidentiell information som kortnummer, kontonummer eller lösenord. Vi ber dig inte heller att logga in i mobil eller internetbanken. Får du sådana samtal ska du genast lägga på.
I vissa fall kan vi ta kontakt med dig för att ställa följdfrågor kring dina svar, detta sker bara om vi i undersökningen har sagt att vi kan komma att kontakta dig. Anledningen till att vi kontaktar dig igen är att vi vill veta mer om vad vi kan göra för att bli en bättre bank och hur du kan bli mer nöjd som kund. Du bestämmer själv om du vill svara på frågorna.
Dina svar används aldrig för marknadsföring.
För att inte bli kontaktad eller ta bort uppgifter
Om du inte vill bli kontaktad för kundundersökningar, eller om du ångrar att du deltagit i en undersökning som inte är anonym, kan du kontakta oss och be att vi tar bort dina svar. Välkommen in till ditt bankkontor eller ring oss på 0771-22 11 22.
Information om behandling av personuppgifter
Personuppgifter som samlas in i samband med kundundersökningar hanteras enligt gällande lagstiftning och sparas som längst i två år.