Hoppa till textinnehållet

Hej, vi hjälper dig gärna!

Välkommen att skriva din fråga nedan för att snabbt få svar på vanliga frågor. 

Ställ din fråga här

Logga in med Mobilt BankID

Med Mobilt BankID får du tillgång till alla tjänster i appen. Beställ Mobilt BankID i internetbanken för privatpersoner, under Tillval eller i appen för privatpersoner under Inställningar.

Bild: mobilt bankID

Pris

Grundpriset för App Swedbank Företag är 0 kr. Vissa av tjänsterna är dock prissatta. Tjänster med årsavgift kan du välja bort.

App Swedbank Företag följer samma avtal som internetbanken företag/firma. Internetbanken är i grunden kostnadsfri. Vissa av tjänsterna i internetbanken är dock prissatta. Tjänster med årsavgift kan du välja bort.
Prisexempel, internetbetalning 500 kr/år, 3 kr/plusgirobetalning. I internetbanken firma ingår även internetbanken privat.

Eventuella avgifter till din mobiloperatör tillkommer.

Så använder du appen

Appen för företag har flera smarta funktioner som passar både små och stora företag. Här kan du läsa mer.

De vanligaste frågorna

  1. Vilken behörighet behöver jag för att använda appen för företag?

    Du har samma behörighet i appen som i internetbanken. Om du har frågor kring din behörighet, så kontaktar du företagets behörighetsadministratör.

  2. Varför fungerar inte snabbsaldo i appen för mig?

    Snabbsaldo fungerar endast för enskilda näringsidkare vars personnummer är samma som företagets organisationsnummer.

  3. Vad kan jag göra i värdepapperstjänsten?

    I värdepapperstjänsten kan du bland annat köpa och sälja värdepapper, hålla koll på innehav och följa börskurserna. Är du inloggad ser du alla kurser i realtid. Du kan också ta del av våra analytikers rekommendationer och analyser via vår direktsända webbtv-sändning Swedbank Direkt (TV).

  4. Vad gör jag om min dosa skulle spärras/blockeras?

    Om tre felaktiga koder matas in i dosan, spärras/blockeras din dosa av säkerhetsskäl. Texten BLOCKERAD visas och viktigt att du inte försöker trycka på dosans knappar. Dosan kan då bli totalblockerad vilket betyder att den inte kan användas mer, utan måste bytas ut. För att spärrhäva dosan kontaktar du Kundcenter Företag på 0771- 33 44 33 eller besöker ett bankkontor.

  5. Hur fungerar OCR-skannern?

    När du betalar räkningar trycker du på kameraikonen. Sen skannar du in OCR-numret, belopp och bankgiro- eller plusgironumret genom att sikta med kameran. Din telefonkamera måste ha autofokus för att OCR-skanner ska vara tillgänglig och fungera i appen.

  6. Hur kan jag använda appen för företag säkert?

    För att använda din smartphone eller surfplatta på ett säkert sätt, kan du göra följande: Uppdatera alltid till den senaste versionen av operativsystemet till din mobiltelefon. Ladda bara ner appar du aktivt sökt efter och via de officiella marknadsplatserna Appstore för iPhone och Google Play för Android. Se till att Meny -> Inställningar -> Program -> ”Okända källor” inte är iklickad på Android. Ha lösenordsskydd påslaget på din mobiltelefon. Roota eller jailbreaka inte din mobiltelefon då det sätter telefonens säkerhet ur spel.

    Säkerhet

Behöver du hjälp att komma igång? Ring oss 0771-97 75 12

Våra andra digitala tjänster

Appen för privatpersoner

Med vår app kan du sköta dina bankärenden när och där du vill.

Appen för unga

Med appen kan tonåringarna hålla koll på pengarna, fylla på mobilen och skaka fram saldot.

Swish

Med Swish kan du enkelt skicka och ta emot pengar med mobilnumret. Snabbt och säkert!

Mobilt BankID

Det enda du behöver för dina ärenden i internetbanken och appen. Hej då dosan!