Vi har sparat dina val. Så hanterar du cookies
Mäklarservice
Du som mäklare har möjlighet att kontakta oss på några olika sätt beroende på vad ditt ärende gäller. Här hanterar vi bara bolån och krediter för privatkunder. Företagskunder behöver besöka ett av våra lokala bankkontor.
Tillträden och utbetalningar
Tillträden ska i första hand genomföras i webportalen Tambur enligt överenskommet arbetsflöde.
Är du osäker på hur Tambur fungerar? Ta hjälp via deras utbildningssida.
Ärenden i Tambur
Ring 0771-25 04 10 för frågor och pågående ärenden i Tambur och välj knappval 4.
- Öppet vardagar klockan 9:00-16:00 (lunchstängt 12:00-13:00)
- Dag före helgdag stänger vi kl 13:00
Ärenden utanför Tambur
För löseninformation.
Avnotering av pant
Begäran om avnotering av pant på bostadsrätt skickas av oss cirka 1 vecka efter att lån har blivit löst.
Avnotering av gamla pantsättningar
Om det vid försäljning upptäcks att det ligger gammal pant mot objektet kontaktar ni oss för handläggning av ärendet.
För att skicka begäran om avnotering behöver vi:
- Lånenummer / referensnummer som är kopplad till pantnoteringen.
- Mäklarbild / lägenhetsförteckning.
Skriv objektet i ämnesraden. Bostadsrättsföreningens namn och lägenhetsnummer.
E-post: avnoteringar@swedbank.se